пʼятницю, 8 січня 2016 р.

Урок мужності

Тема. Пам'ять у наших серцях.
 Мета : формувати в учнів найбільш значущі цінності: патріотизм і розуміння значення життя як найвищої цінності, розуміння єдності й цілісності України, вчити  робити самостійні висновки, спираючись на власні знання, розвивати вміння давати розгорнуті відповіді на запитання, будувати власну зв’язну розповідь, виховувати шанобливе ставлення до Героїв загиблих у боротьбі за свободу та цілісність України.
 Обладнання: малюнки, які відображають щасливе життя в мирний час та зображають страхіття війни,малюнок голуба,  кліп на пісню Т.Петриненка «Україна, Україна»,і С. Вакарчука «Все буде добре», слайди«Герої АТО» Кіровоградської області.

                                          Хід уроку
I. Організаційний момент.
Учитель. Сьогодні ми проведемо урок мужності.
II. Актуалізація опорних знань.
«Мозковий штурм».
- Розглянемо і проаналізуємо малюнки. Спробуємо замінити кожну групу малюнків одним словом. 
-Що ми можемо сказати про малюнки першої групи?(На малюнках зображена війна, зруйновані будинки, стрілянина, налякані іголодні діти…)
 Війна! Війна! І знов криваві ріки!
 І грім гармат, і шаблі дзвін
. Могили,сироти, каліки.
 І сум покинутих руїн. (Олександр Олесь)
-Що ми можемо сказати про малюнки другої групи?(А на цих малюнках зображений мир і спокій, чудова природа, усміхнені діти)
Мир – це все, але все без миру – ніщо. (Віллі Брандт)
III. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про …
 Розгадування ребуса .
 Пам’5      у   наших серцях.                                           
(Пам'ять у наших серцях)
ІV. Основна частина уроку.
1. Розповідь учителя.
  Найбільше в світі щастя — це мир на землі, коли на ній розквітають чарівні квіти, а люди живуть спокійно, земля не здригається  від страшних вибухів, а діти вчаться, здобувають знання, щоб зробити наш край  ще прекраснішим. Мир на землі — це найбільше благо, бо є тато і мама, ніхто не гине у боях, і багато радості у світі.
 Учень.Мир на землі — це затишок і тиша,
Це сміх дитячий і душі політ!
Коли поет чарівні вірші пише
Про незвичайний, дивовижний світ.
Учениця. Мир на землі — це росяні світанки
,Краса і творчість, пісня у гаях.
Мир на землі — це вечори і ранкиІ
з радістю і щастям у серцях.
Учень .Це дні роботи, сповнені натхнення,
Щасливі сім’ї, здійснення надій.
Й нас не лякають вибухи страшенні,
Й солдати не кидаються у бій.
Учениця. Мир на землі — це дім і мама, й тато,
Й любові стільки — просто через край!
Це та земля, де щастя є багатоІ
 в кожнім домі — хліба коровай!
Учень. Це та земля, де сміх і пісня лине,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар — щастя і любов!
Учитель.- Яка пташка є символом миру? (Голуб)
- А чому цю пташку називають «Голубом миру»?
З давніх-давен люди вважають голуба з гілочкою оливи втіленням миру та спокою, ознакою втихомирення розбурханих стихій. А в наш час цей образ став символом боротьби всіх людей світу за мир і дружбу між народами
.2.Складання асоціативного куща.
  Учитель.Звернімо ще раз увагу на ці малюнки, які ми переглядали на початку уроку, спробуємо скласти асоціативні кущі до слів: «мир», «війна». 
 Війна: смерть, сльози,кров,жах,руйнування,голод,стрілянина…
  Мир: радість,спокій,щастя,життя,розваги,сміх…                                                                       
   Учитель.    Сьогодні Україна –незалежна держава, Збройні Сили якої покликані охороняти рідну землю. Але повіривши політикам, народ мовчки споглядав, як руйнується наша армія, він навіть радів, коли позбувся ядерної зброї, сподіваючись, що Росія, яка колись виступила гарантом суверенітету України, ніколи не посягне на її територію. Але дуже швидко ми прозріли.  Наша нова армія була створена за кілька місяців прямо на полях боїв, причому це зробила не держава, а  звичайні українці-патріоти, які у складі добровольчих батальйонів пішли боронити і по цей день боронять рідну землю від ворога – колишнього «старшого брата» Росії, яка вже неприховано веде на нашій території війну. Але завдяки допомозі волонтерів, які за власні кошти годують, вдягають та озброюють наших хлопців, наша армія нас захищає.
  - Як ви гадаєте, що ж керує цими патріотами?
 Мабуть, споконвічне прагнення до волі і свободи, дух козацький, який не зломити жодному загарбнику. Круточола наша доля, Не вода в ній – кров тече.
 Козаку найперше – воля!                   
 Козаку найперше – честь!
 А прийшла лиха година –
 Впав козак наш у траві,
 Щоб іскрилась Україна
 На гетьманській булаві.
    З березня 2014 р. і по цей день тисячі наших солдатів захищають рідну землю від загарбника, який одержимий ідеєю створити нову імперію. Але історія свідчить, що рано чи пізно всі імперії руйнуються, а всі диктатори гинуть. Але шлях до перемоги досить довгий і кривавий, бо це – війна,  яка приносить загибель тисячам людей, потворить мільйони душ та закарбовується у пам’яті багатьох поколінь.Слайди«Герої АТО» Кіровоградської області.
 Словами говорити неможливо. Оця хвилина більше нам розкаже. Ніж тисячі, а чи мільйони слів Солдатів подвиг, про який сьогодні. Дізнались ми, не вимовить словами., А тільки серцем можна це сказати,         Але воно, на жаль, не має мови,  Лиш має біль., тому я прошу Солдатів пам'ять вшанувать мовчанням.       
- Прошу вшанувати цих героїв хвилиною мовчання. (Запалення свічки вчителем) 
 Пам’ятаймо – вони віддали життя за нас. Слава героям. Герої не вмирають. Зараз там, на війні, нас захищають бійці добровольчих батальйонів, імена яких  будуть навічно закарбовані в наших серцях і душах. Справжні патріоти повинні вступати до ЗСУ та добровольчих батальйонів, щоб захистити Україну від бандитів і найманців. І тоді, все буде добре, як співає Вакарчук.
     Кліп на пісню С. Вакарчука «Все буде добре» . 
Учитель. Як бачите, пам’ять живе … Ви, діти,наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках.
Від вас залежить, яким воно буде.
Людське безсмертя з роду і до роду.
Увись росте корінням родоводу
.І тільки той, у кого серце чуле.
Хто знає, береже минуле,
Хто вміє шанувать сучасне,
 –Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне.
Всім, хто поліг у боях, вічна пам’ять! Низький  їм уклін!     Кліп на пісню Т.Петриненка «Україна, Україна».  
-Зараз, як ніколи, наша армія потребує допомоги від нас, і не тільки  матеріальної, а й моральної. Воїни мають бути впевненими, що люди, за яких вони воюють, за яких віддають своє життя, боронять від ворога – їх люблять, про них не забувають, підтримують і допомагають. Вже багато намальовано  малюнків і написано листів для солдатів на їх підтримку. Є такі листи від дітей, які западають в саму душу, від яких перехоплює подих.
  Я зачитаю лист солдату, який написав восьмирічний хлопчик Іванко.  Він  у своєму листі подякував солдату за його боротьбу в АТО.
«Любий солдате! У мене нема тата, мій дідусь інвалід і, окрім тебе, нас з мамою нема кому захищати», – написав хлопчик у листі.«Дякую тобі! За те, що я можу гратися на майданчику, їсти морозиво, дивитись мультики! Ми з мамою ніколи не забудемо того, що ви зараз робите!», – подякував він. У листі Іван пообіцяв захищати в майбутньому свою Батьківщину та додав: «Коли я виросту, я хочу бути таким же сміливим, як ви! Бо я дуже люблю Україну і буду її захищати! І свою маму! І бабусю з дідусем! І тебе! Дякую тобі за те, що ти зараз борешся за моє майбутнє! Обіцяю: я не підведу!!!»
  Крім таких листів, є справжні подвиги дітей, які жертвують своїми заощадженнями для військових на сході.
 Учитель. Також наших захисників підтримують композитори, співаки, які пишуть вірші й пісні про сьогоднішні події. Давайте послухаємо одну з пісень, присвячену сьогоднішнім подіям.
Звучить пісня.«Повертайся живим». Виконує Світлана Тарабарова. 
Учитель. Крім точного пострілу, відбиття ворога, наші солдати знаходять хвилини для поезії. Ці рядки пахнуть потом і кров’ю,
 пилом і димом передової. 
Вони написані під обстрілами ворожих «Градів»,
 між передсмертними хрипами і стогоном поранених. 
Це поезія, кожна літера якої наповнена справжньою любов’ю до України, налита бажанням віддати себе до останньої краплинки своїй Вітчизні. Ось деякі з віршів 
Автор: Базар Володимир Ярославович, с. Великий Ходашків, Козівський р-н, Тернопільська  обл.
.Сьогодні прокинувся у полі ,
Зустрів знайомих ,
З якими ліг в нерівнім бої ,
Зустрів усіх убитих я ,
Побачив крила ,
Невже це доля мене так сильно надурила?
Для чого ця війна ?Для чого жертви ?
Невже заради цього ,ось так я мав померти ?
Пробач матусю що я пішов ,
Що іншої дороги, я просто не знайшов ,
А тут красиво , так сонце світить ,
І хмари кудись безупинно пливуть ,
Пробач мені НЕНЬКО, пробач УКРАЇНО ,
Та з часом всі рани твої заживуть!!!
V. Підсумок уроку.
 - Давайте кожного дня молитися за Україну. Щоб вже нарешті настав мир і спокій, щоб більше не проливалася кров синів України.
 Любіть і бережіть Україну, бережіть себе.
 Слава Україні! Героям слава!
  Тому  завершимо наш урок ми акцією: «Напиши листа і подаруй малюнок солдату».
 Ці малюнки будуть направлені волонтерам, які розповідають, що це для наших славних воїнів є своєрідними талісманами, оберегами. Це моральна підтримка для них  у цей складний час. А волонтери передадуть ваші малюнки солдатам у зону АТО…
 Всім дякую.

2 коментарі:

  1. Шановна Ірина Михайлівна,
    У цій статті нарушене моє авторське право на вірш "Сьогодні прокинувся у полі"!
    Ви вказали автором вірша: Базар Володимир Ярославович, с. Великий Ходашків, Козівський р-н, Тернопільська обл.
    Хоча насправді це є мій авторський вірш : Місюрак Валентин Володимирович, с.Стільсько,Миколаївський р-н, Львівська обл.
    Прошу вас поміняти в цій статті авторство на моє(розумієте цього вірша я написав для свого друга який помер в зоні бойових дій, тому мені образливо ,що хтось краде те в що я вклав душу), і також висловити подяку за те,що внесли мого вірша до "Уроку мужності" Ще хочу побажати Базару Володимиру Ярославовичу творчих взлетів за рахунок своїх віршів

    P.S. Посилання на мою сторінку в соц.мережі вконтакті https://vk.com/v.misyrak
    Та посилання на спільноту в якій я веду свій міні-блог https://vk.com/my__words

    ВідповістиВидалити
  2. Ось ще доказ мого авторства http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=538355

    ВідповістиВидалити